Wydział Audytu Wewnętrznego i Kontroli
Pracownicy Wydziału:
Dorota Korcz - Naczelnik Wydziału, Audytor wewnętrzny
tel. 76 7282 889
pok. 311 (III piętro)
Ewa Adamczak - Inspektor
tel. 76 7282895
pok. nr 311 (III piętro)
Adres:
Starostwo Powiatowe w Głogowie
Wydział Audytu i Kontroli
Ul. Sikorskiego 21
67-200 Głogów
Adres e-mail: ak@powiat.glogow.pl
W ramach Wydziału funkcjonuje Audytor Wewnętrzny pełniący funkcję Naczelnika Wydziału oraz stanowiska związane z kontrolą.
Audytor Wewnętrzny realizuje zadania z zakresu:
1) wspieranie kierownika jednostki w realizacji celów i zadań przez systematyczną ocenę kontroli zarządczej oraz czynności doradcze w szczególności w zakresie adekwatności, skuteczności i efektywności kontroli zarządczej w jednostce,
2) przygotowywania na podstawie analizy ryzyka, w porozumieniu z kierownikiem jednostki do końca każdego roku planu audytu wewnętrznego na rok następny
3) przygotowywania kierownikowi jednostki do końca stycznia każdego roku sprawozdania z wykonania planu audytu za rok poprzedni,
4) realizacji zadań zgodnie z planem audytu na dany rok,
5) w uzasadnionych przypadkach przeprowadzania audytu poza planem audytu na dany rok,
6) dokumentowania wyników audytu wewnętrznego,
7) niezależnego badania systemów zarządzania i kontroli w starostwie i jednostkach organizacyjnych powiatu, w tym procedur kontroli finansowej, w wyniku którego kierownik jednostki uzyskuje obiektywną i niezależną ocenę adekwatności, efektywności i skuteczności tych systemów,
8) sygnalizowania istotnych ryzyk,
9) oceny zgodności prowadzonej działalności z przepisami prawa oraz uregulowaniami wewnętrznymi,
Pracownicy zatrudnieni na stanowiskach ds. kontroli realizują zadania z zakresu:
1) opracowanie planu kontroli w komórkach organizacyjnych Starostwa Powiatowego w Głogowie oraz podległych jednostkach organizacyjnych Powiatu Głogowskiego oraz sporządzenia rocznego sprawozdania z jego wykonania, tj. działalności kontrolnej,
2) przeprowadzania kontroli (kompleksowych, problemowych, sprawdzających) zgodnie z planem kontroli zatwierdzonym przez Starostę Głogowskiego, w zakresie zgodności działalności z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi, skuteczności i efektywności działania, wiarygodności sprawozdań, ochrony zasobów,
3) przeprowadzania kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji dla niepublicznych podmiotów oświatowych,
4) przeprowadzania doraźnych kontroli i dokonywania przeglądów dokumentacji zleconych przez Starostę,
5) udziału, wraz z właściwą pod względem merytorycznym komórką organizacyjną Starostwa, w kontrolach w podmiotach zewnętrznych otrzymujących z budżetu Powiatu Głogowskiego dotacje – w zakresie prawidłowości ich wykorzystania,
6) dokumentowania procesu kontroli poprzez sporządzanie: protokołu bądź sprawozdania z kontroli, informacji z przeglądu dokumentacji oraz ustalenie zaleceń pokontrolnych,
7) monitorowania wykonania zaleceń pokontrolnych wydanych w następstwie przeprowadzanych kontroli oraz przekazywania informacji o sposobie ich realizacji,
8) przestrzegania i promowania zasad etycznego postępowania oraz efektywności i skuteczności przepływu informacji,
9) informowania o zidentyfikowanych podczas kontroli ryzykach oraz określania procedur realizacji środków zaradczych,
10) udzielania kontrolowanym w toku kontroli instruktażu, bieżących porad i konsultacji,
11) przygotowanie projektów oraz realizacji procedur kontroli zarządczej w Starostwie Powiatowym w Głogowie,
12) współpraca z komórkami organizacyjnymi Starostwa właściwymi pod względem merytorycznym w zakresie zadań kontrolnych dotyczących jednostek organizacyjnych Powiatu Głogowskiego
KOMUNIKAT Nr 23
MINISTRA FINANSÓW
z dnia 16 grudnia 2009 r.
w sprawie standardów kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych
Na podstawie art. 69 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240) ogłasza się, co następuje:
§ 1. Określa się standardy kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych.
§ 2. Standardy kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych stanowią załącznik do komunikatu.
Minister Finansów
w z. Elżbieta Suchocka - Roguska