Gabriela Adamus
Telefon: 76 72 82 825 pokój 314
adres email: rk@powiat.glogow.pl
Godziny przyjęć konsumentów:
Poniedziałek 07.30 - 10.00 oraz 13.00 -15.30
Wtorek 07.30 - 10.00 oraz 13.00 -15.30
Środa 07.30 - 10.00 oraz 13.00 -15.30
Czwartek 07.30 - 10.00 oraz 13.00 -15.30
Piątek 07.30 - 10.00 oraz 13.00 -15.30
Rzecznik Konsumentów udziela pomocy wyłącznie konsumentom. Zgodnie z art. 22 1 kodeksu cywilnego za konsumenta uważa się osobę fizyczną, dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów udziela pomocy wyłącznie mieszkańcom Powiatu Głogowskiego. Mieszkańcy innych powiatów mogą uzyskać pomoc rzecznika w swoim powiecie.
Rzecznik Konsumentów występuje do przedsiębiorcy po wyczerpaniu przez konsumenta drogi postępowania reklamacyjnego.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów rozpatruje wnioski według kolejności wpływu.
Do kompetencji Rzecznika należy między innymi:
- zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
- współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej ,
- wytaczanie powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.