BIURO GEODETY POWIATOWEGO
Andrzej Jażło - Geodeta Powiatowy
Pokój 227 - telefon: (76) 72 82 860
Inspektor - Małgorzata Godlewska
Pokój 228 - telefon/fax: (76) 72 82 863
E-mail: bg@powiat.glogow.pl
Zakres zadań wykonywanych przez Biuro Geodety Powiatowego:
Biuro Geodety Powiatowego zapewnia obsługę organizacyjno-administracyjną Geodety Powiatowego, który jako organ pomocniczy Starosty wykonuje zadania z zakresu administracji rządowej, określone w ustawie z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne ( Dz. U. z 2016r., poz. 1629 ze zmianami ).
Do zadań Geodety Powiatowego należy:
1)Prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym:
a)prowadzenie dla obszaru powiatu: ewidencji gruntów i budynków, geodezyjnej ewidencji
sieci uzbrojenia terenu, gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
b)tworzenie, prowadzenie i udostępnianie: baz danych rejestru cen i wartości nieruchomości
oraz szczegółowych osnów geodezyjnych,
c)tworzenie i udostępnianie standardowych opracowań kartograficznych w skalach : 1:500,
1:1000, 1:2000, 1:5000 (mapy ewidencyjnej i kartograficznej ).
2)Koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu.
3)Zakładanie osnów szczegółowych.
4)Przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości.
5)Ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych.
6)Opracowywanie corocznych projektów planów budżetowych oraz sprawozdań z wykorzystania środków finansowych z budżetu Powiatu oraz z dotacji Wojewody a także pozyskanych z innych źródeł, na prace geodezyjne i kartograficzne.
7)Planowanie, pozyskiwanie i gospodarka środkami z dotacji zewnętrznych na zadania i prace geodezyjne i kartograficzne oraz na zakup sprzętu informatycznego i oprogramowania..
8)Współpraca z Wydziałem Zamówień Publicznych w zakresie postępowań dotyczących zlecania wykonywania wszelkich prac geodezyjnych i kartograficznych oraz innych postępowań finansowanych ze środków własnych budżetu powiatu oraz dotacji zewnętrznych.
9)Prowadzenie postępowań mających na celu zakładanie i modernizacje ewidencji gruntów i budynków na terenie powiatu głogowskiego.
10)Prowadzanie postępowań administracyjnych mających na celu aktualizację operatu ewidencji gruntów i budynków.
11)Dokonywanie podziału na obręby ewidencyjne i określanie ich granic po uzgodnieniu z organami do spraw zagospodarowania przestrzennego oraz właściwej miejscowo jednostki statystyki publicznej.
12)Prowadzanie postępowań mających na celu przeprowadzanie okresowych weryfikacji danych ewidencyjnych.
13)Prowadzenie postępowań w zakresie gleboznawczej klasyfikacji gruntów rolnych.
14)Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie scalania i wymiany gruntów.
15)Prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, związanych z:
a)odmową przyjęcia do pzgik zbiorów danych lub innych materiałów sporządzanych przez wykonawcę,
b)uzyskaniem danych niezbędnych do aktualizacji bazy danych ewidencji gruntów i budynków,
c)zaistniałymi sporami dotyczącymi zakresu udostępnianych materiałów zasobu lub wysokości należnej opłaty utrwalonej w Dokumencie Obliczenia Opłaty.
16)Prowadzenie postępowań administracyjnych, na wniosek podmiotów władających sieciami uzbrojenia terenu w zakresie wyłączenia tych sieci z geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu.
17)Wydawanie na wniosek zaświadczeń na podstawie danych z ewidencji gruntów i budynków, w tym o posiadaniu lub nieposiadaniu nieruchomości na terenie Powiatu Głogowskiego oraz o zakończeniu scalenia/wymiany gruntów.
18)Wydawanie opinii dotyczących ustalenia, zniesienia lub zmiany określenia rodzaju miejscowości figurującej w urzędowym wykazie nazw miejscowości i obiektów fizjograficznych.
19)Sprawy nieodpłatnego udostępniania baz danych ewidencji gruntów i budynków podmiotom uprawnionym ustawowo, bez prawa udostępniania tych danych osobom trzecim.
20)zakładanie i prowadzenie w systemie teleinformatycznym powiatowych baz danych systemu informacji o nieruchomościach.
21)Sporządzanie gminnych i powiatowych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków i przekazywanie uprawnionym ustawowo podmiotom.
22)Sporządzanie wszelkiego rodzaju sprawozdań statystycznych dotyczących stanu geodezji i kartografii w powiecie, wykonywania zadań geodezyjnych i kartograficznych oraz sprawozdań finansowych na potrzeby: Starosty, Wojewódzkiej Inspekcji Geodezyjnej i Kartograficznej oraz Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii.
23)Współpraca z organami nadzoru geodezyjnego i kartograficznego oraz innymi organami administracji geodezyjnej i kartograficznej na gruncie krajowym w zakresie realizacji zadań z zakresu geodezji i kartografii.
24)Przekazywanie, co kwartał, Dolnośląskiemu Inspektorowi Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego we Wrocławiu, kopii bezpieczeństwa materiałów zasobu oraz kopii baz danych państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
25)Sprawowanie nadzoru merytorycznego nad Powiatowym Ośrodkiem Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Głogowie.
26)Realizacja innych zadań określonych przepisami prawa.