Deklaracja dostępności Strona internetowa Starostwa Powiatowego w Głogowie

Starostwo Powiatowe w Głogowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Strona internetowa Starostwa Powiatowego w Głogowie.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • Niektóre filmy zamieszczane w serwisie mogą nie posiadać napisów czy innych wymaganych elementów.
  • Część plików umieszczona w formacie PDF nie jest dostępna cyfrowo.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia:
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:

Deklarację sporządzono na podstawie oceny podmiotu zewnętrznego przeprowadzonej przez AKnet Tomasz Wadas.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Tomasz Kumczyk.
  • E-mail: sekretariat@powiat.glogow.pl
  • Telefon: 76 728 28 96

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Starosta Głogowski
  • Adres: Starostwo Powiatowe w Głogowie ul. Sikorskiego 21, 67-200 Głogów
  • E-mail: sekretariat@powiat.glogow.pl
  • Telefon: 76 72 82 800

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Opis dostępności wejścia do budynku.

Budynek Starostwa Powiatowego w Głogowie, znajduje się przy ul. Sikorskiego 21.

Do budynku prowadzą ogólnodostępne wejścia. Wejście główne zlokalizowane jest od strony ul. Sikorskiego. Wejście to wyposażone jest w podjazd dla wózków oraz dzwonek umiejscowiony po prawej stronie wejścia, na wysokości umożliwiającej korzystanie z wózka inwalidzkiego. Dwa wejścia z tyłu budynku, niedostępne są dla osób na wózkach. W budynku znajduje się winda zewnętrzna, umożliwiająca dostanie się na wszystkie kondygnacje budynku również z zewnątrz, z poziomu chodnika od strony ul. Sikorskiego. Winda przystosowana jest dla osób na wózkach inwalidzkich, Obok budynku znajduje się ogólnodostępny parking z dwoma miejscami dla osób niepełnosprawnych.

Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.

Wszystkie korytarze i schody są ogólnodostępne. Na poszczególne kondygnacje można dostać się dwiema klatkami schodowymi oraz windą. Przyciski w windzie oznazone są znakami w alfabecie Braille'a. Na parterze przy głównym wejściu znajduje się Kancelaria. W budynku znajdują się dwie toalety publiczne. Pierwsza, na parterze, która jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych oraz na III pietrze. Obie zlokalizowane są w środkowej częsci budynku.

Opis dostosowań.

Budynek nie jest dodatkowo wyposażony w pochylnie, platformy, pętle indukcyjne itp.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Informacje dodatkowe

Ułatwienia

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. 

  • F1 – pomoc – po naciśnięciu tego klawisza, otworzy się okno pomocy programu, w którym aktualnie pracujemy
  • F5 – odśwież – odświeżenie przeglądarki
  • Ctrl + W – zamknięcie karty przeglądarki, która jest aktualnie włączona
  • Ctrl + T – otwarcie nowej karty przeglądarki
  • Ctrl+Pg Dn – przejście do następnej karty przeglądarki
  • Ctrl+Pg Up – przejście do poprzedniej karty przeglądarki
  • Ctrl + L – przejście do paska adresu
  • Shift + Ctrl + T – przywrócenie ostatniej zamkniętej karty przeglądarki
  • Ctrl + D – szybkie dodanie strony do ulubionych lub edycja tej, która już została do nich dodana
  • Ctrl + H – otwarcie historii przeglądania stron WWW
  • Home – przejście na początek strony
  • End – przejście na koniec strony
  • Ctrl + N – otwarcie na nowo jakiegoś programu lub powielenie otwartego już okna w eksploratorze Windows
  • Tab – przejdź do kolejnej opcji
  • Spacja – zaznacz wybraną opcję
  • TAB – przesunięcie fokus do każdej z opcji nawigacji lub linków na ekranie
  • Shift+TAB – cofnięcie fokus na poprzedni element nawigacji
  • Enter – powoduje przejście do zaznaczonego odnośnika
  • Strzałki „w dół”, „w górę” – przewija stronę

Inne informacje i oświadczenia

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich

Gminy Powiatu

Link do strony Gminy Jerzmanowa Link do strony Gminy Pęcław Link do strony Gminy Kotla Link do strony Gminy Żukowice Link do strony Urzędu Miasta Głogów Link do strony Gminy Głogów