Informujemy, że sprawy z zakresu Wydziału Komunikacji można załatwiać:
– bezpośrednio w Wydziale Komunikacji pobierając bilet z automatu biletowego lub umawiając się przez Internet na wizytę https://www.powiat.glogow.pl/index.php/rezerwacja-wizyt-wydzial-komunikacji
– drogą korespondencyjną za pośrednictwem operatora pocztowego, kuriera, platformy e-PUAP lub e-Doręczeń.
W szczególności rekomendujemy korespondencyjne załatwiane spraw takich jak zgłoszenia zbycia pojazdów, dokonywanie opłat za wydanie prawa jazdy po zdanym egzaminie państwowym.
Korespondencję tradycyjną należy kierować na adres:
Starostwo Powiatowe w Głogowie
ul. Sikorskiego 21, 67-200 Głogów.
Korespondencję elektroniczną można kierować na adres e-mail: kd@powiat.glogow.pl lub w przypadku zgłoszeń zbycia pojazdu poprzez platformę ePUAP, ( ewentualnie korespondencja może zostać przekazana w Kancelarii na parterze urzędu ).
Bilety uprawniające do załatwienia sprawy są dostępne w każdy dzień roboczy od 7:30. Automat biletowy zlokalizowany jest na I piętrze, na korytarzu przed Wydziałem Komunikacji.0. Automat biletowy zlokalizowany jest na pierwszym piętrze, na korytarzu przed Wydziałem Komunikacji.
Chcąc załatwić sprawę należy pobrać odpowiedni bilet z grupy:
- wydawanie praw jazdy, profil kandydata na kierowcę, profil kierowcy zawodowego, wszystkie sprawy dotyczące uprawnień do kierowania pojazdami,
- rejestracja pojazdów, rejestracja czasowa, wpisanie lub wykreślenie współwłaściciela pojazdu,
- odbiór dowodów rejestracyjnych, wyrejestrowywanie pojazdów, zgłoszenie sprzedaży, wpis adnotacji, wydawanie wtórników, wszystkie inne sprawy dotyczące pojazdów z wyłączeniem spraw należących do grup B.
Najczęściej zadawane pytania
Czy do załatwienia sprawy w Wydziale Komunikacji muszę każdorazowo umówić się na wizytę?
Nie. Wydział Komunikacji oprócz osób umówionych na wizytę przyjmuje również osoby na podstawie pobranych biletów z automatu biletowego. Bilety na dany dzień są dostępne od godziny otwarcia urzędu tj. od 7:30.
Czy na podstawie jednego pobranego biletu załatwię kilka spraw w Wydziale Komunikacji?
Nie. Do każdej sprawy trzeba pobrać odpowiedni bilet z automatu biletowego, np. jeżeli mamy do zarejestrowania pojazd i chcemy zgłosić sprzedaż drugiego pojazdu, musimy pobrać 2 bilety: B do rejestracji i C do zgłoszenia sprzedaży.
Czy możliwe jest sprawdzenie na stronie internetowej informacji o aktualnie obsługiwanym numerze w systemie kolejkowym Wydziału komunikacji?
Tak. Aktualnie obsługiwane numery w systemie kolejkowym można sprawdzić na stronie Internetowej powiat.glogow.pl -> Wydział Komunikacji -> Rezerwacja wizyt: https://komunikacja.powiat.glogow.pl
Czy do przerejestrowania pojazdu muszę wziąć do urzędu tablice rejestracyjne?
Tak. W każdym przypadku do przerejestrowania pojazdu konieczne jest przedłożenie w urzędzie tablic rejestracyjnych.
Czy właściciel pojazdu musi osobiście załatwić swoją sprawę w Wydziale Komunikacji?
Nie. Istnieje możliwość załatwienia sprawy przez pełnomocnika. W tym celu właściciel lub współwłaściciel może upoważnić pisemnie osobę do załatwienia swojej sprawy dotyczącej np. zarejestrowania pojazdu lub odbioru dowodu rejestracyjnego.
Informacje o umawianiu wizyt przez internet
W celu skrócenia czasu załatwianych spraw prosimy o korzystanie z elektronicznego systemu umawiania wizyt, który umożliwi zajęcie kolejki przez internet do właściwego stanowiska w Wydziale Komunikacji.
UWAGA!Internetowa rezerwacja wizyt umożliwia rezerwacje z wyprzedzeniem maksymalnie do 21 dni. Rezerwacje na kolejny dzień uruchamiane są od godz. 7:00.
Rezerwacja Internetowa stanowi uzupełnienie bieżącej obsługi klientów z pobranymi biletami z automatu biletowego.
W przypadku braku możliwości Internetowego umówienia terminu wizyty z powodu zajętych rezerwacji prosimy o skorzystanie z możliwości załatwienia swojej sprawy na podstawie pobranego biletu z automatu biletowego.
Uprzejmie przypominamy o obowiązujących 30 dniowych terminach na złożenie wniosku o rejestrację pojazdu oraz na zgłoszenie zbycia pojazdu i obowiązujących karach administracyjnych w przypadkach naruszenia terminów wynikających z art. 73 aa i art. 78 ust. 2 pkt 1 ustawy Prawo o ruchu drogowym.
W związku z powyższym prosimy o zaplanowanie załatwienia swojej sprawy w Wydziale Komunikacji z zachowaniem ustawowych terminów.
Godziny przyjmowania interesantów
- poniedziałek, środa, piątek: 8:00 – 14:30
- wtorek, czwartek: 7:40 – 15:10
- rejestracja pojazdów, poniedziałek – piątek: 7:40 – 15:10
Naczelnik Wydziału – Krzysztof Milczarz
- Pokój 117 – pierwsze piętro
- Telefon: 76 728 28 42
Inspektor – Martyna Adamowicz –
Podinspektor – Marta Bassarab
- Pokój 116 – pierwsze piętro
- Telefon: 76 728 28 80
- wydawanie licencji na krajowy transport osób i rzeczy,
- wydawania zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego osób i rzeczy,
- wydawanie zaświadczeń na przewóz na potrzeby własne,
- wydawanie zezwoleń na regularny i specjalny transport osób,
- prowadzenie ewidencji instruktorów i wykładowców,
- prowadzenie rejestru ośrodków szkolenia kierowców,
- prowadzenie rejestru stacji kontroli pojazdów i diagnostów,
Starszy Specjalista – Magdalena Szumińska
Starszy Specjalista – Anna Powałowska-Kuczak
Podinspektor – Ewelina Szmecht
Podinspektor – Beata Rowgało
- Pokój 121 – pierwsze piętro – stanowiska 2 – 5
- Telefon 1: 76 728 28 41
- Telefon 2: 76 728 28 62
- Rejestracja pojazdów.
- Rejestracja czasowa.
- Wpisanie lub wykreślenie współwłaściciela pojazdu.
Inspektor – Wioletta Jańczak
Podinspektor – Ewa Nowicka
- Pokój 123 – pierwsze piętro – stanowiska 8 – 10
- Telefon 1: 76 728 28 21
- Telefon 2: 76 728 09 04
- wydawanie i wymiana praw jazdy,
- profil kandydata na kierowcę (PKK)
- profil kierowcy zawodowego (PKZ)
- wydawanie międzynarodowych praw jazdy,
- wydawanie karty kwalifikacji kierowcy,
- wydawanie zezwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym
- wszystkie sprawy dotyczące uprawnień do kierowania pojazdami.
Inspektor – Ewelina Kacprzak
Podinspektor – Iwona Sajkowska
Podinspektor – Małgorzata Gizicka
- Pokój 123 – pierwsze piętro – stanowiska 6 – 7
- Telefon 1: 76 728 29 01
- Telefon 2: 76 728 29 02
- odbiór dowodów rejestracyjnych,
- adnotacje w dowodzie rejestracyjnym ( HAK, GAZ, L, TAXI, ZASTAW, VAT, BAGAŻNIK ….),
- zgłoszenie zbycia pojazdu,
- wymiana dowodu rejestracyjnego ze względu na brak miejsc na kolejne wpisy badania technicznego,
- wydawanie wtórnika tablic rejestracyjnych, dowodu rejestracyjnego
- wyrejestrowanie pojazdu ( demontaż, kradzież, wywóz za granicę…),
- zmiana danych w dowodzie rejestracyjnym,
- czasowe wycofanie pojazdu z ruchu,
- wydawanie decyzji o nadaniu cech identyfikacyjnych pojazdu i umieszczenie tabliczki znamionowej zastępczej.