Informujemy, że sprawy z zakresu Wydziału Komunikacji można załatwiać:
- Bezpośrednio w Wydziale Komunikacji, pobierając bilet z automatu biletowego lub umawiając się przez internet na wizytę.
- Drogą korespondencyjną za pośrednictwem operatora pocztowego, kuriera lub platformy ePUAP.
W szczególności rekomendujemy korespondencyjne załatwianie spraw takich jak: zgłoszenia zbycia pojazdów, dokonywanie opłat za wydanie prawa jazdy po zdanym egzaminie państwowym.
Korespondencję tradycyjną należy kierować na adres:
Starostwo Powiatowe w Głogowie
ul. Sikorskiego 21
67-200 Głogów
Korespondencję elektroniczną można kierować na adres e-mail: kd@powiat.glogow.pl lub w przypadku zgłoszeń zbycia pojazdu poprzez platformę ePUAP.
Bilety uprawniające do załatwienia sprawy są dostępne w każdy dzień roboczy od 7:30. Automat biletowy zlokalizowany jest na pierwszym piętrze, na korytarzu przed Wydziałem Komunikacji.
Chcąc załatwić sprawę, należy pobrać odpowiedni bilet z grupy:
- A – wydawanie praw jazdy, profil kandydata na kierowcę, profil kierowcy zawodowego, wszystkie sprawy dotyczące uprawnień do kierowania pojazdami.
- B – rejestracja pojazdów, rejestracja czasowa, wpisanie lub wykreślenie współwłaściciela pojazdu.
- C – odbiór dowodów rejestracyjnych, wyrejestrowywanie pojazdów, zgłoszenie sprzedaży, wpis adnotacji, wydawanie wtórników, wszystkie inne sprawy dotyczące pojazdów z wyłączeniem spraw należących do grup B.
Najczęściej zadawane pytania
Czy do załatwienia sprawy w Wydziale Komunikacji muszę każdorazowo umówić się na wizytę?
Nie. Wydział Komunikacji oprócz osób umówionych na wizytę przyjmuje również osoby na podstawie pobranych biletów z automatu biletowego. Bilety na dany dzień są dostępne od godziny otwarcia urzędu tj. od 7:30.
Czy na podstawie jednego pobranego biletu załatwię kilka spraw w Wydziale Komunikacji?
Nie. Do każdej sprawy trzeba pobrać odpowiedni bilet z automatu biletowego, np. jeżeli mamy do zarejestrowania pojazd i chcemy zgłosić sprzedaż drugiego pojazdu, musimy pobrać 2 bilety: B do rejestracji i C do zgłoszenia sprzedaży.
Czy możliwe jest sprawdzenie na stronie internetowej informacji o aktualnie obsługiwanym numerze w systemie kolejkowym Wydziału komunikacji?
Tak. Aktualnie obsługiwane numery w systemie kolejkowym można sprawdzić na stronie Internetowej powiat.glogow.pl -> Wydział Komunikacji -> Rezerwacja wizyt: https://komunikacja.powiat.glogow.pl
Czy do przerejestrowania pojazdu muszę wziąć do urzędu tablice rejestracyjne?
Tak. W każdym przypadku do przerejestrowania pojazdu konieczne jest przedłożenie w urzędzie tablic rejestracyjnych.
Czy właściciel pojazdu musi osobiście załatwić swoją sprawę w Wydziale Komunikacji?
Nie. Istnieje możliwość załatwienia sprawy przez pełnomocnika. W tym celu właściciel lub współwłaściciel może upoważnić pisemnie osobę do załatwienia swojej sprawy dotyczącej np. zarejestrowania pojazdu lub odbioru dowodu rejestracyjnego.
Informacje o umawianiu wizyt przez internet
W celu skrócenia czasu załatwianych spraw prosimy o korzystanie z elektronicznego systemu umawiania wizyt, który umożliwi zajęcie kolejki przez internet do właściwego stanowiska w Wydziale Komunikacji.
UWAGA! Wizytę można umówić maksymalnie 21 dni przed planowanym terminem.
- System kolejkowy premiuje osoby umawiające się na spotkanie w Wydziale Komunikacji. Klienci umówieni mają priorytet przed wszystkimi oczekującymi.
- W wybranym dniu, co najmniej 5 minut przed umówioną wizytą należy pobrać bilet z automatu biletowego znajdującego się w holu Wydziału Komunikacji obok pokoju nr 121. Terminal biletowy po wprowadzeniu numeru identyfikującego na monitorze dotykowym wydrukuje bilet z numerem klienta. Po pobraniu biletu proszę oczekiwać na pojawienie się Państwa numeru na wyświetlaczu.
- Nie odebranie biletu przed zaplanowaną godziną powoduje anulowanie rezerwacji, klient musi umówić następną wizytę w innym terminie lub pobrać normalny bilet.
- Zarezerwowanie jednej wizyty upoważnia do załatwienia tylko jednej sprawy.
- Aby dokonać rezerwacji przez internet należy nacisnąć przycisk „Rezerwacja wizyt” znajdujący się na górze strony lub wejść na podany adres: https://komunikacja.powiat.glogow.pl/.
Rezerwacje na kolejny dzień uruchamiane są od godziny 7:00. Rezerwacja Internetowa stanowi uzupełnienie bieżącej obsługi klientów z pobranymi biletami z automatu biletowego.
W przypadku braku możliwości Internetowego umówienia terminu wizyty z powodu zajętych rezerwacji prosimy o skorzystanie z możliwości załatwienia swojej sprawy na podstawie pobranego biletu z automatu biletowego.
Godziny przyjmowania interesantów
- poniedziałek, środa, piątek: 8:00 – 14:30
- wtorek, czwartek: 7:40 – 15:10
- rejestracja pojazdów, poniedziałek – piątek: 7:40 – 15:10
Naczelnik Wydziału – Krzysztof Milczarz
- Pokój 117 – pierwsze piętro
- Telefon: 76 728 28 42
Podinspektor – Marta Bassarab
- Pokój 116 – pierwsze piętro
- Telefon: 76 728 28 80
- Wydawanie licencji na krajowy transport osób i rzeczy.
- Wydawanie zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego osób i rzeczy.
- Wydawanie zaświadczeń na przewóz na potrzeby własne.
- Wydawanie zezwoleń na regularny i specjalny transport osób.
- Prowadzenie rejestru ośrodków szkolenia kierowców.
- Prowadzenie rejestru stacji kontroli pojazdów i diagnostów.
Starszy Specjalista – Magdalena Szumińska
Starszy Specjalista – Anna Powałowska-Kuczak
Podinspektor – Ewelina Szmecht
Podinspektor – Beata Rowgało
- Pokój 121 – pierwsze piętro – stanowiska 2 – 5
- Telefon 1: 76 728 28 41
- Telefon 2: 76 728 28 62
- Rejestracja pojazdów.
- Rejestracja czasowa.
- Wpisanie lub wykreślenie współwłaściciela pojazdu.
Inspektor – Martyna Adamowicz
Podinspektor – Ewa Nowicka
- Pokój 123 – pierwsze piętro – stanowiska 8 – 10
- Telefon 1: 76 728 28 21
- Telefon 2: 76 728 09 04
- Wydawanie i wymiana praw jazdy.
- Profil kandydata na kierowcę (PKK).
- Profil kierowcy zawodowego (PKZ).
- Wydawanie międzynarodowych praw jazdy.
- Wydawanie karty kwalifikacji kierowcy.
- Wydawanie zezwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym.
- Prowadzenie ewidencji instruktorów.
- Wszystkie sprawy dotyczące uprawnień do kierowania pojazdami.
Inspektor – Ewelina Kacprzak
Podinspektor – Iwona Sajkowska
Podinspektor – Małgorzata Gizicka
- Pokój 123 – pierwsze piętro – stanowiska 6 – 7
- Telefon 1: 76 728 29 01
- Telefon 2: 76 728 29 02
- Odbiór dowodów rejestracyjnych.
- Adnotacje w dowodzie rejestracyjnym (HAK, GAZ, L, TAXI, ZASTAW, VAT, BAGAŻNIK, …).
- Zgłoszenie zbycia pojazdu.
- Wymiana dowodu rejestracyjnego ze względu na brak miejsc na kolejne wpisy badania technicznego.
- Wydawanie wtórnika tablic rejestracyjnych i dowodu rejestracyjnego.
- Wyrejestrowanie pojazdu (demontaż, kradzież, wywóz za granicę itp.).
- Zmiana danych w dowodzie rejestracyjnym.
- Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu.
- Wydawanie decyzji o nadaniu cech identyfikacyjnych pojazdu i umieszczenie tabliczki znamionowej zastępczej.