Przejdź do treści

Wydział Komunikacji.

Informujemy, że sprawy z zakresu Wydziału Komunikacji można załatwiać:

  • Bezpośrednio w Wydziale Komunikacji, pobierając bilet z automatu biletowego lub umawiając się przez internet na wizytę.
  • Drogą korespondencyjną za pośrednictwem operatora pocztowego, kuriera lub platformy ePUAP.

W szczególności rekomendujemy korespondencyjne załatwianie spraw takich jak: zgłoszenia zbycia pojazdów, dokonywanie opłat za wydanie prawa jazdy po zdanym egzaminie państwowym.

Korespondencję tradycyjną należy kierować na adres:

Starostwo Powiatowe w Głogowie
ul. Sikorskiego 21
67-200 Głogów

Korespondencję elektroniczną można kierować na adres e-mail: kd@powiat.glogow.pl lub w przypadku zgłoszeń zbycia pojazdu poprzez platformę ePUAP.

Bilety uprawniające do załatwienia sprawy  są dostępne w każdy dzień roboczy od 7:30. Automat biletowy zlokalizowany jest na pierwszym piętrze, na korytarzu przed Wydziałem Komunikacji.

Chcąc załatwić sprawę, należy pobrać odpowiedni bilet z grupy:

  • A – wydawanie praw jazdy, profil kandydata na kierowcę, profil kierowcy zawodowego, wszystkie sprawy dotyczące uprawnień do kierowania pojazdami.
  • B – rejestracja pojazdów, rejestracja czasowa, wpisanie lub wykreślenie współwłaściciela pojazdu.
  • C – odbiór dowodów rejestracyjnych, wyrejestrowywanie pojazdów, zgłoszenie sprzedaży, wpis adnotacji, wydawanie wtórników, wszystkie inne sprawy dotyczące pojazdów z wyłączeniem spraw należących do grup B.

Najczęściej zadawane pytania

Czy do załatwienia sprawy w Wydziale Komunikacji muszę każdorazowo umówić się na wizytę?

Nie. Wydział Komunikacji oprócz osób umówionych na wizytę przyjmuje również osoby na podstawie pobranych biletów z automatu biletowego. Bilety na dany dzień  są dostępne od godziny otwarcia urzędu tj. od 7:30.

Czy na podstawie jednego pobranego biletu załatwię kilka spraw w Wydziale Komunikacji?

Nie.  Do każdej sprawy trzeba pobrać odpowiedni  bilet z automatu biletowego, np. jeżeli mamy do zarejestrowania pojazd i chcemy zgłosić sprzedaż drugiego pojazdu, musimy pobrać 2 bilety: B do rejestracji i C do zgłoszenia sprzedaży.

Czy  możliwe jest sprawdzenie na stronie internetowej informacji o aktualnie obsługiwanym numerze w systemie kolejkowym Wydziału komunikacji?

Tak. Aktualnie obsługiwane numery w systemie kolejkowym można sprawdzić na stronie Internetowej powiat.glogow.pl -> Wydział Komunikacji -> Rezerwacja wizyt: https://komunikacja.powiat.glogow.pl

Czy do przerejestrowania pojazdu muszę wziąć do urzędu tablice rejestracyjne?

Tak. W każdym przypadku do przerejestrowania pojazdu konieczne jest przedłożenie  w urzędzie tablic rejestracyjnych.

Czy właściciel pojazdu musi osobiście załatwić swoją sprawę w Wydziale Komunikacji?

Nie. Istnieje możliwość załatwienia sprawy przez pełnomocnika. W tym celu właściciel lub współwłaściciel może upoważnić pisemnie osobę do załatwienia swojej sprawy dotyczącej np. zarejestrowania pojazdu lub odbioru dowodu rejestracyjnego.


Informacje o umawianiu wizyt przez internet

W celu skrócenia czasu załatwianych spraw prosimy o korzystanie z elektronicznego systemu umawiania wizyt, który umożliwi zajęcie kolejki przez internet do właściwego stanowiska w Wydziale Komunikacji.

UWAGA! Wizytę można umówić maksymalnie 21 dni przed planowanym terminem.

  1. System kolejkowy premiuje osoby umawiające się na spotkanie w Wydziale Komunikacji. Klienci umówieni mają priorytet przed wszystkimi oczekującymi.

  2. W wybranym dniu, co najmniej 5 minut przed umówioną wizytą należy pobrać bilet z automatu biletowego znajdującego się w holu Wydziału Komunikacji obok pokoju nr 121. Terminal biletowy po wprowadzeniu numeru identyfikującego na monitorze dotykowym wydrukuje bilet z numerem klienta. Po pobraniu biletu proszę oczekiwać na pojawienie się Państwa numeru  na wyświetlaczu.

  3. Nie odebranie biletu przed zaplanowaną godziną powoduje anulowanie rezerwacji, klient musi umówić następną wizytę w innym terminie lub pobrać normalny bilet.

  4. Zarezerwowanie jednej wizyty upoważnia do załatwienia tylko jednej sprawy.

  5. Aby dokonać rezerwacji przez internet należy nacisnąć przycisk „Rezerwacja wizyt” znajdujący się na górze strony lub wejść na podany adres: https://komunikacja.powiat.glogow.pl/.

Rezerwacje na kolejny dzień uruchamiane są od godziny 7:00. Rezerwacja Internetowa stanowi uzupełnienie bieżącej obsługi klientów z pobranymi biletami z automatu biletowego.

W przypadku braku możliwości Internetowego umówienia terminu wizyty z powodu zajętych rezerwacji prosimy o skorzystanie z możliwości załatwienia swojej sprawy na podstawie pobranego biletu z automatu biletowego.


Godziny  przyjmowania  interesantów
  • poniedziałek, środa, piątek: 8:00 – 14:30
  • wtorek, czwartek: 7:40 – 15:10
  • rejestracja pojazdów, poniedziałek – piątek: 7:40 – 15:10

Naczelnik Wydziału – Krzysztof Milczarz


Podinspektor – Marta Bassarab

  • Wydawanie licencji na krajowy transport osób i rzeczy.
  • Wydawanie zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego osób i rzeczy.
  • Wydawanie zaświadczeń na przewóz na potrzeby własne.
  • Wydawanie zezwoleń na regularny i specjalny transport osób.
  • Prowadzenie rejestru ośrodków szkolenia kierowców.
  • Prowadzenie rejestru stacji kontroli pojazdów i diagnostów.

Starszy Specjalista – Magdalena  Szumińska

Starszy Specjalista – Anna  Powałowska-Kuczak

Podinspektor – Ewelina Szmecht

Podinspektor – Beata Rowgało

  • Rejestracja pojazdów.
  • Rejestracja czasowa.
  • Wpisanie lub wykreślenie współwłaściciela pojazdu.

Inspektor – Martyna Adamowicz

Podinspektor – Ewa Nowicka

  • Wydawanie i wymiana praw jazdy.
  • Profil kandydata na kierowcę (PKK).
  • Profil kierowcy zawodowego (PKZ).
  • Wydawanie międzynarodowych praw jazdy.
  • Wydawanie karty kwalifikacji kierowcy.
  • Wydawanie zezwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym.
  • Prowadzenie ewidencji instruktorów.
  • Wszystkie sprawy dotyczące uprawnień do kierowania pojazdami.

Inspektor – Ewelina Kacprzak

Podinspektor – Iwona Sajkowska

Podinspektor – Małgorzata Gizicka

  • Odbiór dowodów rejestracyjnych.
  • Adnotacje w dowodzie rejestracyjnym (HAK, GAZ, L, TAXI, ZASTAW, VAT, BAGAŻNIK, …).
  • Zgłoszenie zbycia pojazdu.
  • Wymiana dowodu rejestracyjnego ze względu na brak miejsc na kolejne wpisy badania technicznego.
  • Wydawanie wtórnika tablic rejestracyjnych i dowodu rejestracyjnego.
  • Wyrejestrowanie pojazdu (demontaż, kradzież, wywóz za granicę itp.).
  • Zmiana danych w dowodzie rejestracyjnym.
  • Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu.
  • Wydawanie decyzji o nadaniu cech identyfikacyjnych pojazdu i umieszczenie tabliczki znamionowej zastępczej.