INFORMACJA DOTYCZĄCA FUNKCJONOWANIA PUNKTÓW NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ / NIEODPŁATNEGO PORADNICTWA OBYWATELSKIEGO
Od dnia 1 czerwca 2020 r. wznowione zostały porady osobiste w punktach na terenie Powiatu Głogowskiego, które są prowadzone z zachowaniem wszelkich zasad sanitarnych
z uwagi na obecną sytuację epidemiczną związaną z koronawirusem wywołującym chorobę COVID-19.
ZASADY DOT KORZYSTANIA Z PORAD OSOBISTYCH W PUNKTACH NPP/NPO:
- Porady są świadczone osobiście przez Wykonawców w 4 punktach zlokalizowanych na terenie Powiatu Głogowskiego (dwa punkty w Starostwie Powiatowym w Głogowie, punkt w Miejskim Centrum Wspierania Rodziny w Głogowie ul. Folwarczna 7 i punkt w Gminnym Ośrodku Zdrowia w Kotli ul. Krzycka 2).
- Obowiązkowa jest rejestracja na wizytę na konkretną godzinę:
numer telefonu do rejestracji: 76 7282-854 lub na adres poczty elektronicznej: npp.npo@powiat.glogow.pl
Dokonując zgłoszenia za pośrednictwem poczty elektronicznej należy podać: imię i nazwisko osoby uprawnionej oraz informację nt. punktu do którego należy zarejestrować osobę uprawnioną na poradę, można wskazać też dogodny termin porady tj. dzień tygodnia oraz przedział czasowy.
- W dniu wizyty w punkcie obowiązkowe jest posiadanie przez osobę korzystającą z porad maseczki ochronnej oraz dostosowanie się do zasad panujących w danym budynku
w którym zlokalizowany jest punkt tj. dezynfekcja rąk, poddanie się pomiarowi temperatury ciała. - Należy przychodzić na umówioną godzinę, w celu uniknięcia gromadzenia się przed budynkiem, przed wyznaczoną godziną wizyty.
- W przypadku pilnej potrzeby uzyskania porady prawnej przez osobę będąca w grupie ryzyka zarażeniem się koronawirusem istnieje możliwość udzielenia porady telefonicznie. W tym celu należy się kontaktować na numer telefonu rejestracji wskazany w pkt. 2
Ważna informacja dla osób uprawnionych:
Aktualnie udzielane są porady prawne dla osób fizycznych prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniających innych osób w ciągu ostatniego roku.
Link do komunikatu na stronie Ministerstwa Sprawiedliwości:
KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
W SYSTEMIE TELEINFORMATYCZNYM DO OBSŁUGI NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ, NIEODPŁATNEGO PORADNICTWA OBYWATELSKIEGO ORAZ EDUKACJI PRAWNEJ
Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, iż:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Minister Sprawiedliwości z siedzibą w Warszawie, Al. Ujazdowskie 11, kod pocztowy 00-950, a także właściwe starostwa powiatowe oraz wojewodowie – w zakresie ich zadań realizowanych na podstawie obowiązujących przepisów. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych będzie się odbywać w celu realizacji zadań wynikających z ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej, a także zadań starostw powiatowych, wojewodów i Ministerstwa Sprawiedliwości wynikających z innych powiązanych przepisów. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit a, c i e RODO tj. na podstawie zgody, w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze oraz wykonywania zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi.
Sposoby kontaktu z inspektorem ochrony danych w Ministerstwie Sprawiedliwości: Inspektor ochrony danych, Al. Ujazdowskie 11, kod pocztowy 00-950 Warszawa, adres e-mail: iod@ms.gov.pl a z inspektorami ochrony danych we właściwych starostwach powiatowych i w urzędach wojewódzkich zgodnie z informacjami podanymi na stronach internetowych tych urzędów. Z inspektorami ochrony danych można kontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane oraz archiwizowane w formie elektronicznej przez okres 10 lat.
W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące prawa:
- prawo wycofania zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych: w zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane na podstawie zgody ma Pani/Pan prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych
w dowolnym momencie,
- prawo do usunięcia danych,
- prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych,
- prawo żądania sprostowania Pani/Pana danych osobowych.
Aby skorzystać z powyższych praw, należy skontaktować się z administratorem systemu teleinformatycznego korzystając z danych kontaktowych zamieszczonych na ekranie systemu.
Informujemy, iż Pani/Pana dane osobowe są przekazywane innym odbiorcom wyłącznie
na podstawie przepisów prawa, bądź stosownie do wyrażonej przez Panią/Pana zgody.
W ramach systemu teleinformatycznego Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane w sposób zautomatyzowany. Nie będą podejmowane decyzje opierające się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu Pana Pani danych, w tym profilowaniu. Dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.
Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeśli Pani/Pana zdaniem, przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy unijnego rozporządzenia RODO:
Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.