Starosta Głogowski Jarosław Dudkowiak Przewodniczący Zarządu Związku Powiatów Dolnego Śląska, Mariusz Dzumyk Członek Zarządu ZPWD i Marszałek Województwa Dolnośląskiego Cezary Przybylski podpisali dokumenty umowy dotacji na realizację zadań związanych z budową Platformy Elektronicznych Usług Geodezyjnych – PEUG – na kwotę przekraczającą 43 mln zł.
Związek Powiatów Województwa Dolnośląskiego, któremu przewodniczy Starosta Głogowski Jarosław Dudkowiak, pozyskał potężne środki dofinansowanie projektu pn. „Platforma Elektronicznych Usług Geodezyjnych – PEUG”. Pieniądze dofinansowania pochodzić będą ze środków unijnych rozdysponowywanych w ramach konkursu Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 - Oś Priorytetowa nr 2 "Technologie informacyjno-komunikacyjne". Chodzi o działanie, którego łączne koszty przekraczają pięćdziesiąt jeden i pół miliona złotych (51 512 401, 87 zł).
Udało nam się pozyskać dofinansowanie z Unii Europejskiej w ramach środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na poziomie 85 % wartości wydatków kwalifikowanych przedsięwzięcia tj. w kwocie blisko czterdziestu trzech milionów sześciuset tysięcy złotych (43 582 788,92 zł).
Z tej łącznej kwoty Powiat Głogowski otrzyma sumę ponad miliona pięciuset czterdziestu tysięcy złotych (1 540 162.09 zł) na działania związane z wdrożeniem zadań realizowanych w ramach projektu na naszym terenie - przy wkładzie własnym w wysokości jedynie nieco ponad dwustu osiemdziesięciu tysięcy złotych (282 635.70 zł).
Projekt będzie realizowany do 31.10.2018 r.
Projekt PEUG jest projektem partnerskim realizowanym przez Związek Powiatów Województwa Dolnośląskiego wraz z dwudziestoma trzema (23) powiatami Województwa Dolnośląskiego.Zadaniem przedsięwzięcia jest modernizacja i rozbudowa systemów teleinformatycznych do świadczenia e-usług wraz z pozyskaniem danych, w celu usprawnienia procesu inwestycyjnego, a także podniesieniem efektywności działań, służących opracowywaniu skutecznych strategii rozwoju powiatów Województwa Dolnośląskiego.
Mówiąc najprościej mieszkańcy będą mieli szansę na:
- szybki elektroniczny dostęp do wszelkich dokumentów wymaganych przy sprzedaży/nabyciu działki, domu, mieszkania…
- elektroniczne pobieranie map i dokumentów potrzebnych przy budowie - np. domu
- drogą elektroniczną dokonywać będzie można wszelkich zmian danych osobowych
- znacznie ułatwiony dostęp do niezbędnych danych uzyskają budowlańcy, projektanci, rzeczoznawcy…
- wszyscy zainteresowani pozyskaniem danych dotyczących konkretnego terenu czy nieruchomości mogą pobrać je elektronicznie bez potrzeby osobistej wizyty w urzędzie… co szczególnie ważne jest dla przedsiębiorców szukających terenów pod planowane inwestycje
- elektroniczne załatwianie swoich spraw odbywać będzie się nie tylko na terenie własnego powiatu ale na terenie całego Dolnego Śląska
Po wprowadzeniu w życie Platformy Elektronicznych Usług Geodezyjnych, mieszkańcy w sposób prosty i bez wychodzenia z domu, jedynie zakładając elektroniczne konto klienta będą upoważnieni m.in. do. :
- Złożenia wniosku o udostępnienie zbiorów danych bazy ewidencji gruntów i budynków
- Złożenia wniosku o udostępnienie zbioru Bazy Danych Obiektów Topografii
- Złożenia Wniosku o udostępnienie zbiorów danych bazy Geodezyjnej Ewidencji Sieci Uzbrojenia Terenu
- Wnioskowania o udostępnienie zbiorów Bazy Danych Szczegółowych Osnów Geodezyjnych
- Wnioskowania o udostępnienie zbiorów Rejestru Cen i Wartości Nieruchomości
- Wnioskowania o udostępnienie mapy ewidencji gruntów i budynków
- Wnioskowania o udostępnienie mapy zasadniczej
- Wnioskowania o udostępnienie rejestrów, kartotek, skorowidzów, wykazów, zestawień tworzonych z baz EGiB
- Wnioskowania o ujawnienie lub wykreślenie w EGiB umów dzierżawy
- Wnioskowania o wydanie wypisu lub wypisu i wyrysu lub wyrysu z ewidencji gruntów i budynków
- Wnioskowania w sprawie koordynacji usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu
- Wnioskowania w sprawie zgłoszenia lub uzupełnienia pracy geodezyjnej/ kartograficznej
- Wnioskowania o zgłoszenie zmian danych ewidencji gruntów i budynków ( zgodnie z art. 22 ust. 2 – PgiK)
- Zawiadomienia o wykonaniu zgłoszonych prac geodezyjnych/ kartograficznych
- Uwierzytelnienia dokumentów opracowanych przez wykonawcę prac geodezyjnych/kartograficznych
- Wnioskowania o aktualizację informacji zawartych w ewidencji gruntów i budynków
- Wnioskowania o przeprowadzenie aktualizacji klasyfikacji gruntów.