Informacje o wyniku przetargu
Informacja o wyniku przetargu [PDF - 174 KB] [PDF, 175KB]
Monitoring powietrza Starostwa Powiatowego w Głogowie
KOMUNIKAT STAROSTY GŁOGOWSKIEGO ZWIĄZANY Z ORGANIZACJĄ PRACY URZĘDU W CZASIE EPIDEMII KORONAWIRUSA
Zachęcamy do zapoznania się z komunikatami Ministra Zdrowia dotyczącymi
szczepień COVID-19:
Poniżej przedstawiam informacje, gdzie można uzyskać konsultacje konsumenckie:
Pomocne strony internetowe - czytaj więcej
Informacja o wyniku przetargu [PDF - 174 KB] [PDF, 175KB]
Chcesz poszerzyć wiedzę i świadomość na temat podstawowych praw i obowiązków konsumenta ?
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w ramach cyklu spotkań pt. Odpowiedzialny Konsumencie – poznaj swoje prawa, zapozna Cię z praktycznymi poradami konsumenckimi. Omówione zostaną umowy konsumenckie, z reklamacje z tytułu rękojmi i gwarancji
Spotkania są przeznaczone dla wszystkich i z całą pewnością przydadzą się w codziennym życiu.
Pierwsze spotkanie on line "ABC Konsumenta" już 30 marca o godzinie 18.00. Aby wziąć udział w wydarzeniu wystarczy kliknąć na podany link: https://zoom.us/j/95140787166?pwd=b2VxbjBVcXVZT2lDKzE3QmU1SG1QZz09
w przypadku korzystania ze smartfonów lub tabletów konieczne będzie również podanie loginu i hasła: Meeting ID: 951 4078 7166,
Passcode: 997782
Zachęcamy do zadawania pytań na żywo :)
Spotkanie będzie również można obejrzeć w udostępnionej transmisji na żywo na FB.
Pani rzecznik posługując się przykładami ze swojej praktyki zawodowej, udzieli wielu wskazówek jak radzić sobie w przypadku sporów konsumenckich. Przybliży zagadnienia związane ze swoją pracą: prawa konsumentów, obowiązki przedsiębiorców, dochodzenie roszczeń, pojęcie gwarancji i rękojmi.
Dzięki wiedzy wyniesionej z tego spotkania uczestnicy będą uważniej czytać umowy, które podpisują, skuteczniej egzekwować swoje prawa, a przede wszystkim będą wiedzieć do kogo zwrócić się o pomoc w razie, gdy konsumencki interes i prawo zostaną naruszone.
Odpowiedzialny Konsumencie - poznaj swoje prawa
W związku z sytuacją epidemiczną i absencją części pracowników Starostwa nastąpi chwilowe przez okres 2-3 tygodni utrudnienie z dostępem do wydziału komunikacji.
Dlatego prosimy, aby w tym czasie ograniczyć wizyty do spaw pilnych.
Prosimy, aby do Wydziału Komunikacji umawiali się telefonicznie tylko klienci, którzy zakupili samochody nowe lub sprowadzane z zagranicy.
UWAGA!
Klienci którzy zakupili pojazd w kraju już zarejestrowany (z polskimi tablicami rejestracyjnymi) muszą dokonać zgłoszenia w Wydziale Komunikacji w ciągu 30 dni, mogą zgłosić zakup pojazdu wypełniając i składając formularz wraz z kopią dowodu zakupu pojazdu w punkcie informacyjnym starostwa lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej bądź elektronicznej.
Formularz zawiadomienie o nabyciu pojazdu: https://archiwum-powiatglogow.bip.net.pl/?p=document&action=save&id=8004&bar_id=1552
Formularz oświadczenie zbycie pojazdu: https://archiwum-powiatglogow.bip.net.pl/?p=document&action=show&id=7998&bar_id=1552
W przypadku wysyłania formularza pocztą tradycyjną decyduje data stempla pocztowego.
Korespondencję pocztą tradycyjną należy kierować na adres:
Starostwo Powiatowe w Głogowie ul. Sikorskiego 21, 67-200 Głogów
Korespondencję elektroniczną na adres e-mail kd@powiat.glogow.pl lub poprzez platformę ePUAP
Po unormowaniu sytuacji będzie można umawiać się w dotychczasowym trybie na wizyty związane z rejestracją pojazdów.
Za wszelkie niedogodności przepraszamy. O zmianach w funkcjonowaniu Wydziału Komunikacji będziemy Państwa informować na bieżąco.
To trudna sytuacja zarówno dla mieszkańców oraz pracowników, którzy pracują w wydziale komunikacji w znacznie ograniczonym składzie. Dlatego bardzo prosimy Państwa o wyrozumiałość, gdyż najważniejsze jest zdrowie i bezpieczeństwo wszystkich.
Już 31 marca 2021 r. o bezzwrotną premię w wysokości 150 tys. zł będą mogli ubiegać się młodzi rolnicy. Tego samego dnia rusza nabór wniosków o przyznanie 60 tys. zł bezzwrotnej pomocy na "Restrukturyzację małych gospodarstw". Oba nabory potrwają do 29 maja 2021 r. i są finansowane z budżetu PROW 2014-2020.
Czytaj więcej: 31 marca ruszają dwa nabory wniosków z PROW 2014-2020
31 marca 2021 r. upływa termin na zakup komputera ze wsparciem ARiMR
Czytaj więcej: Pomoc na zakupu komputera dla dziecka z rodziny rolniczej
W związku z rekordową kwotą jaką Powiat Głogowski otrzymał z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na wsparcie osób niepełnosprawnych na zadania w ramach rehabilitacji społecznej podjęto decyzję, aby szczególną uwagę poświęcić usunięciu barier architektonicznych i technicznych mieszkańcom Powiatu Głogowskiego. Dlatego też z ogólnej puli ponad 3 319 336zł. przeznaczono 500.000zł na potrzeby indywidualnych osób niepełnosprawnych. Usuwanie barier architektonicznych jest dla nas priorytetem w tym roku, zdajemy sobie sprawę, że są jeszcze osoby uwięzione we własnych domach i nie mają możliwości opuszczenia domu, co powoduje poczucie odizolowania i frustrację. Z kolei to doprowadza do pogorszenia zdrowia, zarówno fizycznego, jak i psychicznego. Jesteśmy przekonani, że są mieszkańcy naszego powiatu, którzy z różnych przyczyn nie podejmują się likwidacji barier w swoim mieszkaniu. Mogą to być przyczyny finansowe i obawa, że środki którymi dysponują nie pozwolą na pokrycie wkładu własnego, mogą to być problemy formalne i brak odpowiednich dokumentów wymaganych do uzyskania dofinansowania, stan zdrowia uniemożliwiający podjęcie się procedury, która w tym przypadku jest dość skomplikowana. We wszystkich tych kwestiach deklarujemy fachową pomoc pracowników Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Głogowie, którzy realizują te zadania. Nawet najtrudniejsze problemy jesteśmy w stanie rozwiązać. Najważniejsze, aby się zgłosić i zasygnalizować swoje potrzeby. W ramach usuwania barier można zbudować podjazd, zamontować windę lub platformę schodową lub dostosować mieszkanie np. łazienkę - zamiast wanny - kabinę prysznicową, ale także zakupić schodołaz, podnośnik transportowy, łóżko rehabilitacyjne i wszystkie inne urządzenia, które pozwolą na normalne funkcjonowanie osób niepełnosprawnych w ich miejscu zamieszkania. Ważne jest, aby złożyć wniosek, poczekać na decyzję komisji, następnie podpisać umowę, zrealizować zadanie i się rozliczyć. Dofinansowanie otrzymuje się po zakończeniu zadania bezpośrednio na konto wykonawcy. Wstępnie dokonywana jest wizja lokalna w miejscu zamieszkania określająca konieczność likwidacji barier, a po wykonaniu prac, ich odbiór. Procedura nie należy do prostych, ale efekty są widoczne i potrzebne nie tylko dla osób niepełnosprawnych, ale ich rodzin i opiekunów.